19 Haziran 2011 Pazar

Evlilik Aşamaları




Bugün yeni blogumun şerefine bir sürü post yazıyorum. Elbet birgün birilerinin işine yarayacak bu postlar:) Şimdi de nişanlı biri olarak size ne cenderelerden geçtiğimi yazacağım.

Önce ikna... Evet ailenizi sevdiğiniz kişiyle evlenmek için ikna etmeniz gerekir. Ben 22 yaşındayım ve ailem küçük olduğumu iddia edip uzun süre vermemişlerdi:) Çünkü önümde Kpss vardı ve benim evlenme hakkımın olması için o sınav ile yerleşmem şarttı.

Hatırı sayılır bir süreçten sonra beni verdiler. Bu aşamada "söz" devreye girer. Benim gönlüm aile arası bir söz merasiminden sonra Nisan ayında bir cafede nişan yapmaktı. O dönemde aylardan Aralık'tı. Babamın itirazı ve diğer akraba bireylerinin onayından sonra nişan ve sözü bir arada evde yaptık. Nişana gelirken bana hediyeler getirdiler. En beğendiğim kısım ise küçük sandıkla gelen makyaj malzemeleriydi. Ama evlenmeden önce o malzemeleri kullanmam annem tarafından yasaklandı:(

Nişanlılığın tek iyi yanı rahatça telefonda konuşabilmektir kanımca. Çünkü ailem onay vermediği süre içerisinde  boğaz rahatsızlığım varmış gibi kısık sesle konuştum hep nişanlımla:)) Nişanlımla aynı şehirde olmadığımız için sürekli görüşme imkanımız yok. O yüzden nişanlılığın benim için unutulmaz bir tarafı da yok. Ama sizler aynı şehirdeyseniz ve babanız sorun yaratmayan bir babaysa yaşadınız canlarım:)))

Sıra geldi "Düğün sözü merasimine". Bu devrede erkek tarafı düğüne yakın bir zamanda gelir ve düğün konuşulur. Yemekler, kalacak misafirler, bohçalar, gelinlik alımı, davetiye bastırımına karar verilir. 

Gelelim kına gecesine. Ben henüz bu devreyi yaşamasam da bindallım hazır:)) Ben Samsun'da aynı gece hem kına gecesi hem düğün yapacağım. O yüzden gelinliği ve bindallıyı aynı gece giyeceğim. Takı merasiminden sonra bindallıyı giyebilirim sanırsam:) 

Ve düğün... Ömrünüzün yarı final akşamı:))) Diğer yarısı çoluk çocukla geçecek çünkü:))) O akşam ne kadar eğlenirseniz kardır. Tüm kameralar sizi çekecek, flash üstüne flash patlayacak, hak geçmesin diye tüm tanıdıklarınızla oynamaya çalışacaksınız. Ve o büyülü akşam da sona erecek.

Balayı... İnşallah hepimizin düğünü güzel olur ve mutlu mesut balayına çıkarız. Bence balayı bavulunuzu düğünden 1 hafta önce hazırlayın. Giysilerinizi, denize giriyorsanız mayonuzu, makyaj malzemelerinizi, bakım kremlerinizi, önemli neyiniz varsa yanınıza alın. 

Unutmadan... Sakın düğün günü solaryuma falan girmeyin. Esmer değil kırmızı olursunuz. Belirli bir seans aşamasından geçmeniz gerekiyor esmer olmak için. Spreyle falan da bronzlaşabilirsiniz ama bunu da düğünden  1 hafta önce denemenizi tavsiye ederim.

Umarım sizin için keyifli bir yazı olmuştur. İzleyicimseniz teşekkür ediyorum. Değilseniz davet ediyorum:))

2 yorum: